UDI har utvidet en rekke service basert nettjenester som sparer tid og viser seg å være svært effektiv for smarte løsninger. I tillegg til kundeservice via UDI telefon og tilgjengelig regelverket og forskjellige måte å ta UDI kontakt, finnes det søknadsportalen. Det handler om å opprette egen brukskonto og registrere alle opplysninger relevant til saken. Det gjelder alle som har lyst å besøke Norge for kort og lang periode og er egnet til personer som skal reise til Norge, de som ansetter og inviterer besøkende. Det passer for borgere med ulike statsborgerskap. Det går ikke an å registrere saken k gjennom søknadsportalen un for asylsøkere. Det er enkelt å sjekke deretter om søknad statues og lage endringer og bestille time hos nærmeste UDI kontor. Den metoden er effektiv uten å ringe UDI på telefon.
UDI er organisasjon som svarer utlendingsdirektoratet formål i Norge. Den var grunnlaget i 1988 og har hovedkontor i Oslo med regionale avdelinger fordelt over landet. UDI sørger først og fremst for at borgere av ulike land har rettslig behandlet saker knyttet mo reise, innvandring, visum, oppholdstillatelse, beskyttelse og ikke minst asyl. UDI fungerer under Justis og beredskapsdepartementet. Det behandler saker i samsvar med norsk og internasjonal regelverket. Det jobber omtrent 1330 ansatte. Det er mulig å henvende seg til Utlendingsdirektoratergjennom søknadsportalen, epost, direkte kontor besøk eller å ringe UDI. De profesjonelle fagopplærte personell løser problemstillinger relevant til:
UDI tilbyr alternative måter å ta kontakt med. Det passer folk flest som ikke har mulighet til å ringe UDI tlf, heller ikke å besøke direkte UDI adresse. Direktoratet er representert i sosiale medier som:
0 Comments