NRK — nasjonale kringkastingsselskap av Norge, med hovedkontor NRK direkte og hoved NRK kontakt senter som ligger i Marienlyst-området i Oslo NRK adresse. Over hele landet åpnet mer enn 50 regionale kontorer i selskapet (15 i bysentre, og resten i mindre byer). Mer enn 3400 personer jobber for selskapet: ca 2000 i Oslo og ca 1400 i regionene. 46% er kvinner og 54% er menn. Gjennomsnittsalderen for ansatte er 45,6 år.
Bredt nettverk av kontorer og et stort personale gjør det mulig å organisere fjernsyn og radio kringkasting over hele landet, så vel som å reagere raskt og for å markere problemene som oppstår i de fjerneste hjørner av landet. I tillegg er tilstedeværelsen av NRK Nordland representanter i regionen gjør det mulig å utforske publikum subtilt og finne en tilnærming. Takket være disse trinnene var fjernsyns firmaet i stand til å beholde sin ledende stilling innen telekommunikasjonsmarkedet, etter at i 1992 mistet selskapet sitt monopol etter 67 års dominans.
Etter omorganisering i 2018, omfatter selskapets struktur ni avdelinger:
Den viktigste funksjonen i selskapet — ingen stram sentralisering. Regionale selskaper kan løse en rekke problemer selv.
Selskapet har tre hoved TV-kanaler, tre hoved radiokanaler og flere nisjekanaler på radio:
I tillegg tilbyr selskapet et bredt spekter av tjenester på Internett, vedlikeholder podcaster, og oppretter også applikasjoner for mobiltelefoner. Den tilbyr sin egen Media Player for streaming av TV og radiosendinger fra alle gadgets og enheter. Selskapet eier og vedlikeholder online-tjenester som nrksuper.no (for barn),P3.no (for ungdom), yr.no (værvarselstjeneste), NRKskole (skoleprogrammer).
Eventuelle spørsmål om tjenesteyting fra en offentlig institusjon vil bli besvart NRK kundeservice. Kontakt kundeservice er mulig på slike kanaler:
NRK telefon | 23 04 70 00 |
E-post | |
Tilbakemeldingsskjema | |
Live-chat | |
Rapportere en hendelse eller nyheter kontakt NRK | E-post 03030@nrk.no SMS/MMS 03030 (kr 1,-) Telefon 915 03030 |
NRK lisens kontakt for kjøp | E-post: lisens@nrk.no Chat: åpne chat Telefon: 75 12 22 50 Faks: 75 12 22 90 Post: NRK Lisensavdelinga, Postboks 600, 8607 Mo i Rana |
Du kan ringe til de angitte telefonnumrene, adressene og middelene for tilbakemelding når som helst. Men du kan forvente et raskt svar bare i åpningstiden: kl. 08.00 til 22.00 fra mandag til fredag og kl. 13.00 til 20.00 på lørdager, søndager og helligdager.
Live chat og NRK lisens tlf er tilgjengelig fra mandag til fredag fra kl. 10.00 til 14.00.
Kundeservice blir ofte bedt om å utforme kontrakter for kringkastingskanaler. Ofte oppstår slike spørsmål:
Du kan direkte spørre disse og andre spørsmål til selskapets representanter NRK direkte, ved å kontakte de ovennevnte kommunikasjonskanaler NRK kontakt.
0 Comments